During the COVID-19 pandemic, the abrupt transition to remote work significantly altered the way we interact. While digital tools facilitated essential communication, they couldn’t fully replicate the nuanced and dynamic interactions of in-person meetings.
This is especially evident in product organisations working across international borders.
Meer lezen
Working with product managers across different Mediahuis entities for several years, we experience the many challenges they face first-hand. Maintaining highly engaged teams throughout the ever-changing product cycle is one of the most challenging.
Meer lezen
At Mediahuis Belgium, as in any other media company, we focus a lot on our digital products. That’s a very sound strategic choice, but it can also lead to a lot of pressure on the product teams: Everybody has an opinion on what they do, what is being delivered, the way projects are prioritised, and so on.
Meer lezen
Mediahuis Belgium has reorganised its product team, and, in the process, changed its way of working with working with objectives and key results (OKRs). The process is not finished (and will probably never really be), but this is our current status and what the next steps are.
Meer lezen
Media businesses now more than ever realise their digital growth runs parallel with their capacity to deliver high-end, qualitative digital products to their customers. News apps need to be able to compete with the social media apps for customers’ attention.
Meer lezen
De idee om zelf ooit een podcast te starten, ligt stof te vergaren, maar ooit komt het ervan. In deze blogpost vertel ik al iets over mijn herontdekkingsreis in podcastland: wat is de corona-impact, zeker advertenties. En hoe zit dat met vrouwen en podcasts?
Meer lezen
Ik spendeer veel tijd aan het uitleggen aan ‘de business’ waarom zaken langer duren om te ontwikkelen. Evenveel tijd heb ik al gestoken in uitleggen aan onze technologische vrienden dat het ook voor een groot deel aan hen ligt dat ik die discussies tot vervelens toe moet voeren. Ik heb geprobeerd in deze blogpost dat wat meer helder te krijgen voor mezelf.
Meer lezen
Deze blogpost gaat over hoe je ook succesvol kunt zijn als je minder publiceert als mediabedrijf. Less is More, het is een van de credo's die ik heb rond digitale media. Naast 'digitaal wordt volwassen' en 'snelle verandering gaat traag'.
Meer lezen
Teamcoaches, zijn dat van die happy troopers die ‘blij zijn dat je in hun team zit’? Of zijn dat net heel nuttige rollen in hedendaagse organisaties. Ik ga voor het tweede. Maar dat was niet altijd zo, en over die verandering wil ik het even hebben.
Meer lezen
Over drie thema’s waar ik meer wil over leren en schrijven: Snelle verandering gaat traag, Digitaal wordt volwassen en Less is more.
Meer lezen
De voorbije weken zagen we Mark Zuckerberg de move maken met Facebook van het ‘digitale dorpsplein’ naar de ‘digitale huiskamer’. Mathias Döpfner van Axel Springer is kritisch.
Meer lezen
Er komt een nieuwe GentM-reeks! Na een oproep van Olivier kwamen we samen in een vergaderzaal van In the Pocket en werd er duchtig bijgepraat, nieuwjaar gewenst, gefreewheeled, maar ging Olivier ook aan een whiteboard staan om er wat structuur in te krijgen. Lees hier hoe dat ging:
Meer lezen
Instagram en influencers, het lijkt een heel geslaagd huwelijk. Maar is het niet eerder een gearrangeerd huwelijk? Een blik achter de façade.
Meer lezen
Podcasts gaan niet meer weg, of toch niet meteen. De goede verhalen blijven aangroeien, ook in het Nederlands.
Meer lezen